Telegdy Zoltán

TELEGDY ZOLTÁN: NAPLÓK

Telegdy Zoltán képeiben a közvetlen és tudatosan vállalt Joel Peter Witkin-i hatás keveredik a nem riportszerű, tehát a fényképezőgép számára kitalált performance dokumentáció Magyarországon Hajas Tibor és Vető János nevével fémjelezhető hagyományával, valamint a csúcsfények gyengítővel való manipulálásának elemével. Sajátos módon a véletlen nagyon fotószerű elemét épp a montázs segítségével csempészi vissza, ami pedig a fotográfiát inkább a festészeti-grafikai kép irányába szokta mozdítani. A többszörös expozíció által létrehozott bonyolult felületek kézben vannak tartva, az átfedések ellenőrzött esetlegessége jóféle feszültséget teremt e frontális, merev, szimmetrikus formai rendben.

Miltényi Tibor, 1996.

A képek forrása a Pécsi József Fotóművészeti Ösztöndíj beszámoló kiállításának 1996. évi katalógusa.

Telegdy Zoltán: I., (részlet a Napló című sorozatból), 1995.Telegdy Zoltán: II., (részlet a Napló című sorozatból), 1995.