Barta Zsolt Péter

BARTA ZSOLT PÉTER: NATURES MORTES

„Az 'üzenet'. Tudatos művész nem választja meg esetlegesen ábrázolása tárgyait. Barta Zsolt Péter képei pedig maximális tudatosságról és szándékosságról árulkodnak. A csendélet valóban az a műfaj, amely a legalkalmasabb a szerves természet rekvizitumainak felmutatására: erre szolgál per definitionem, és érthető, hogy az ideológiailag terhelt európai művészetben csak viszonylag későn jelent meg. A csendélet alapvető üzenete: a szerves élet csak múló pillanat a szervetlen természet ember- és életfölötti, nagy körforgásában. A csendélet melankóliáját ez a fájdalmas tudat adja: ünnepélyessé pedig a múlandó élet, a szerves természet szépségének megörökítése teszi - és itt teljesen lényegtelen, hogy kinek mi a szép."

Adamik Lajos: Paleofotográfia. Barta Zsolt Péter csendéleteihez
Fotóművészet, 1993.

///

ZSOLT PÉTER BARTA: NATURES MORTES

The "message". A conscious artist never chooses by chance the subjects of his/her representation. This way, the pictures of Zsolt-Peter Barta suggest maximal consciousness and intention. Still-life is indeed that branch of art which can represent the requisites of organic nature. i.e, it is its duty per definitionem, and we can understand that is has appeared relatively late in European art burdened ideologically. The basic message of still-life: organic life is only a passing moment in the big circulation of inorganic nature which is over and above man and life. This kind of painful consciousness gives the melancholy of still-life, and the representation of passing life makes it solemn. Therefore, it is absolutely the same what beauty means to people.

On Zsolt-Péter Barta's Still-lives, Adamik, Lajos: Fotóművészet, 1993.

Az alkotó elérhetősége / Artist's contact information:
http://fotografus.hu/hu/fotografusok/barta-zsolt-peter
bartazsp@gmail.com

Barta Zsolt Péter: A.I., Budapest, 1990.Barta Zsolt Péter: Szem, Róma, 1993.Barta Zsolt Péter: Törött üveg, Róma,  1993.Barta Zsolt Péter: Arc, Róma, 1993.Barta Zsolt Péter: Fej, Róma, 1993.Barta Zsolt Péter: Két kéz, Róma, 1993.Barta Zsolt Péter: Üveg box, Budapest, 1992.Barta Zsolt Péter: Ikrek, Budapest, 1992.Barta Zsolt Péter: Cápafog, Nápoly, 1993.Barta Zsolt Péter: Kaktusz I., Budapest, 1992.Barta Zsolt Péter: Kaktusz II., Budapest, 1992.Barta Zsolt Péter: Kaktusz III., Budapest, 1992.Barta Zsolt Péter: Szarvas, Budapest, 1991.Barta Zsolt Péter: Embrió, Budapest, 1991.Barta Zsolt Péter: Fűrészfog, Róma, 1993.Barta Zsolt Péter: Hal, Budapest, 1990.Barta Zsolt Péter: Korall, Budapest, 1991.Barta Zsolt Péter: Legsegment, Budapest, 1992.Barta Zsolt Péter: Cápa, Budapest, 1991.Barta Zsolt Péter: Rák, Budapest, 1990.Barta Zsolt Péter: Szárny, Róma, 1993.Barta Zsolt Péter: Tengeri sün, Nápoly, 1993.