Kovács Melinda

KOVÁCS MELINDA: CSENDÉLETEK

A Pécsi József ösztöndíj idején csendéleteket készítettem. (Hasonlatok és Bársony sorozat)
Fényképeimet meghatározzák a festészetből átörökölt jegyek.
Kedvelem a barokk művészet fény-árnyék kezelését és a színvilágát, az ábrázolásmódját, ahogy a tárgy egész testisége, kiterjedése és tömege megjelenik – függetlenül attól, mit ábrázol a kép.
Nem véletlenszerűen választottam ki, mi szerepeljen fotóimon, lehetett esztétikus tárgy és ocsmány húsdarab.
Szeretem a csendéletekben a nyugodt készülődést.
A tárgyak külön-külön is, és együttesen is olyan jelentést, értelmet hordoznak, ami több az elhelyezett forma látványánál.
Úgy gondolom, az ábrázolt tárgy vagy a tárgyak együttese határozza meg, mi lesz a kép: nature morte vagy still life.

Kovács Melinda, 1995.

///

MELINDA KOVÁCS: STILL LIFE

"Light is ideality illuminating Nature, the first breakthrough of idealism. The idea itself is none other than light, absolute light at that. In the appearing light the idea appears as something ideal, as light: but only as relative light, as relatively ideal something. It sheds the hull that conceals it in matter; but just because it is to appear as something ideal, it must appear in opposition to reality."

Schelling: The Philosophy of Art

Melinda Kovács, 1995.

 

Az alkotó elérhetősége / Artist's contact information:

http://www.kovacsmelinda.hu/

 

Kovács Melinda: Bársony I., 1995.Kovács Melinda: Bársony II., 1995.Kovács Melinda: Bársony III., 1995.Kovács Melinda: Bársony V., 1995.Kovács Melinda: Hasonlat I., 1993.Kovács Melinda: Hasonlat VI., 1993.Kovács Melinda: Hasonlat III., 1993.Kovács Melinda: Hasonlat II., 1993.